Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nadja - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nadja - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Chi-Mon

Blijf op de hoogte en volg Nadja

08 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok

Bangkok 07-08-2014

Vanochtend vanaf Dubai vertrokken naar Bangkok. 8 uur plaatselijke tijd stappen we weer met goede moed in het vliegtuig. Niet zomaar een vliegtuig, maar echt een bakbeest een Airbus A380 zo groot had ik ze nog nooit gezien. Na het gebruikelijke veiligheidsfilmpje, geen leuke act van de stewards en stewardessen, besluit ik het in flight system even te laten voor wat het is. En probeer nog even verder te slapen, zodra dit kansloos blijkt pak ik toch maar het in flight system erbij. Na war bladeren kom ik uit bij ' O brother, where art thou?' met een hele leuke George Clooney en leuke muziek. Mijn allerliefste reisgenootje heeft voor de 2de keer een kutfilm uitgekozen. Ik heb nooit zo'n probleem met slapen, dus na t ontbijt, of was het toch lunch? Ben ik in slaapgevallen. En word pas wakker als iedereen zich klaar maakt voor de landing. Douane ging snel, de man beperkte zich enkel tot zijn werk, een glimlach zat er niet bij. En dat in Thailand, het land van de glimlach. Maar wat maakt het ons uit we zijn eindelijk in fokking Bangkok.
Nu zijn we in Bangkok maar nog lang niet in ons hotel. Na enig beraad, kiezen we avontuur dus de trein, of snel en doeltreffend, dus de taxi. Sluiten we ons aan in de rij voor de taxi. Op het eerste gezicht een complete chaos, maar het blijkt een wel heel strak georganiseerde chaos. Al zwetend staan we te wachten, zodra we de Thaise frisse lucht in stapten viel het warme klimaat als een warme deken over ons heen. Leek de taxichauffeur in eerste instantie nogal nors, onderweg komt ie los en verteld ons honderduit over Bangkok. Zo is onze taxireis die volgens de beste man een uur zou duren binnen een half uur voorbij. En worden we in wat het lijkt de drukste straat van heel Bangkok afgezet, en opgewacht door mister Ji. Na een vriendelijke verwelkoming met schijnbaar heel gezonde ice tea brengt mister Ji ons naar de kamer. Hij biedt nog aan om met ons Bangkok te verkennen na zijn shift. Maar dit aanbod slaan we toch maar af. En we gaan zelf op zoek naar eten en drinken. Hier hoeven we nog geen meter voor te lopen, op de stoep van het hotel staat al de eerste straatverkoper. Nadja heeft uiteindelijk noodlesoep, zonder de ons bekende noodles maar met niet te plaatsen stukken vlees. En ik zelf heb het geluk een van de lekkerste buikspek te mogen eten. We besluiten na dit wel hele goedkope diner, €3,50 voor de 2 maaltijden en 2 drankjes moe maar voldaan onze kamer weer op te zoeken. Benieuwd wat Bangkok ons allemaal zal brengen. Nadja slaapt en ik ga nog een biertje halen bij de seven eleven.


Update:
Nadat Nadja tevreden in slaap is gevallen en ik me 2 Chang biertjes op heb gedronken tijdens t schrijven besluit ik nog 2 bier te halen. Gelukkig vraag ik aan de bewaking waar ik bier kan halen, want wat blijkt na 12 uur is het verboden alcohol te verkopen. En terwijl ik met de verkoper buiten die dienst deed als tolk gezellig sta te praten haalt de beste man van de beveiliging een groot flesje Chang. Met me nieuwe kennis en bier bij de hand ga ik nog even lopen en kom een avondmarkt tegen, waar ze ook hoeden verkopen. En laat Nadja er net eentje nodig hebben. Ik trek de stoute schoenen aan en wil me onderhandelingsskills wel even testen. En kom ik na zwaar onderhandel van 100 naar 70. Waar ik heel trots op ben. Loopt de Thai weg met me wisselgeld en spreek ie ineens geen Engels meer. Dus goeie les geef nooit meer dan afgesproken.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadja

Nachi in Thailand, 6 aug tot 26 aug.

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 4141

Voorgaande reizen:

14 April 2023 - 15 Mei 2023

Vietnam

06 Augustus 2014 - 26 December 2014

Nachi in Thailand

Landen bezocht: