Thaise dare-devils - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nadja - WaarBenJij.nu Thaise dare-devils - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nadja - WaarBenJij.nu

Thaise dare-devils

Door: Nadja

Blijf op de hoogte en volg Nadja

13 Augustus 2014 | Thailand, Chiang Mai

Koninginnenacht bleek toch wat minder spectaculair dan verwacht. Behalve het onverwachtse vuurwerk was er eigenlijk geen bal aan. Dus zijn we maar gaan wandelen in het oude gedeelte van Chiang Mai. Nadat we een paar kleine dingetjes gekocht hebben (olifanten ketting, waaier met lavendel geur, 3 shirtjes uit de sale) was ik zo slim om m'n pillen in het hotel te vergeten. Die lieve kwart-Chinees bood aan om ze te gaan halen terwijl ik een plek bij de massage zou bemachtigen (ik verdenk hem ervan dat hij gewoon zonder boze blikken van mij rustig zo veel mogelijk sigaretjes wilde roken).

Na 20 min genieten van de mensen, de geuren, kleuren en rust bedacht ik toch maar een halve voetmassage te nemen (oftewel 30 min in de ligstoel met de gratis wifi weg lopen dromen). Chiem kwam erbij en nam plaats om ook een halve voetmassage te laten krijgen. De iets te gewillige enige mannelijke masseur nam een sprintje om hem te masseren. Beide voelde we ons lichtelijk opgelaten aangezien chiem, naast dat hij natuurlijk een goddelijk lichaam heeft, monsterlijke voeten heeft. De mannelijke masseur vond dat alleen helemaal niet erg.

Nadat ik had gevraagd wat het verschil was tussen een Thai massage en een full body massage, wat dus precies het zelfde bleek te zijn, begonnen we ons om te kleden in de aangeboden massage outfit. Een heerlijke wijde zwarte broek die je om moest slaan en vast moet knopen met een strik, en een dun blousje. Gingen we liggen voor de uur-lange massage. We kregen dezelfde masseurs en weldra begon het genieten. Maar die kleine Thaise mensjes hebben toch echt meer kracht in zich dan ooit gedacht, ik had braaf een lieve glimlach op m'n gezicht geplamuurd maar hield m'n tanden stevig op elkaar. Elke spier werd bewerkt met ferme handen ellebogen en onderarmen zelfs de voeten kwamen aan bod.

Ik keek liefdevol naar chi toen ik toch wel lichtelijk jaloers werd, niet alleen bleek die man zich meer dan normaal te vermaken met het lichaam van chi maar lag chi daar ook zichtbaar in de 7de hemel te fladderen. De man greep chiems billen en begon vrolijk rondjes te draaien, daarna pakte hij het been en ging met z'n eigen benen daarom heen, het leuke was dat dit helemaal niet lukte door de zwaar afgetrainde gespierde fiets en voetbal benen van chi. Dus ik besloot m'n kleine jaloezie snel weg te lachen met dit vermakelijke beeld.

Helemaal zen liepen we terug naar ons hotel, waar we een stop maakte bij de 24/7 open Mac aangezien dit t enige was dat nog open was. Chi nam een menu en ik een mcflurry die zo klein was dat m'n linker teen nog niet eens een verzadigd gevoel kon krijgen. Na de avond markt te hebben gezocht en ik blaren kreeg gingen we richting bed.

Na het heerlijke toch wel erg westerlijke ontbijt met boterhammen ei en spek huurde we een scooter voor 5 uur per 24 uur. Sowieso snapten we niet hoe de regels hier waren ivm helmen want het leek een soort optionele optie. Nadat we binnensmonds uitgelachen werden om d'r afgesloten scooter verzekering gingen we op pad. De Marokkanen op vespa's die Amsterdam door sjezen alsof ze in de formule 1 zitten zijn niks bij de Thai. Links rijden en zo snel mogelijk en het liefst door rood rijdend, na wat doodsangsten maneuvreerden we ons als echte thaise dare-devils de stad uit, opweg naar de grootste tempel van de omgeving. N

adat altijd brave chiem het stuur aan mij over had gegeven (slecht plan), racende ik elke Thai voorbij met ongekende rijtechnieken waar menig F1 rijder jaloers op zou zijn. Bleek dus aan het begin van de weg 1 snelheidslimiet bord te staan die ik had gemist.. Gelukkig bezit ik de rijtalenten van m'n moeder en ging alles op rolletjes.

Bij de tempel aangekomen die in een prachtig onwerkelijk stuk natuur stond, besloten we wat mais te eten met suiker gecondenseerde melk en wie wat wat erin. Na de 209 treden die 4 keer zolang was dan de 2 verdiepingen die ik in Amsterdam op moet om van de huiskamer naar de slaapkamer te gaan. Voelde ik me niet lekker, die diabetes is toch wel een blok aan ons been. We hebben ren soort automatische piloot wanneer dit gebeurd. Ik meet me, chi haalt cola (die dextro's komen m'n oren uit), ik zeg moedig dat we door kunnen, chi zegt nee (en hij heeft natuurlijk gelijk) en wachten maar.. 5 10 15 20 min.

In de tempel moet met, altijd zonder schoeisel en over de knie en schouder bedekt, drie rondjes met de klok mee lopen om respect te tonen aan .. wat of wie eigenlijk? Braaf pakken we een Thais blaadje waar op staat wat we moeten zeggen en gaan met die banaan.

Op de terugweg blijkt onze tank leeg te zijn maar dat is gelukkig geen probleem aangezien we met X- aantal km per uur de berg afsjezen. Blijkt dat er maar 3 liter benzine in de tank gaat.
Vanavond naar de avond markt om een echte Thai boxing wedstrijd mee te maken waar heel Thailand gek van is!

Toedeloe

Xxxxx

  • 14 Augustus 2014 - 08:15

    Paulien:

    leuk hoor je reisverslag te lezen! veel plezier!

  • 14 Augustus 2014 - 12:58

    Willem Hein :

    leuk hoor die verslagen.
    achter een brureau in amstterdam
    is dat een aangename afleiding

    veel plezier daar voor jullie beiden
    xw




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadja

Nachi in Thailand, 6 aug tot 26 aug.

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 4166

Voorgaande reizen:

14 April 2023 - 15 Mei 2023

Vietnam

06 Augustus 2014 - 26 December 2014

Nachi in Thailand

Landen bezocht: